מרחצאות מיוואטן (Myvatn Nature Baths)

מרחצאות מיוואטן (Myvatn Nature Baths)

עזרה בתכנון טיול לאיסלנד? השאירו פרטים 👇

איסלנד למטיילים
איסלנד למטיילים
‏איסלנד למטיילים ישראלים הקבוצה הסודית – Iceland for Israeli travelers‏

מלונות מומלצים

כרטיסים וסיורים

חשוב לדעת

הרשמו לקבלת מידע על איסלנד

מרחצאות מיוואטן (Myvatn Nature Baths)

הריקוד המושלם של אש וקרח במדינת האי הצפונית איסלנד מושך מאות אלפי מבקרים שמגיעים לחקור את רחבי האי המרהיב. מי שמגיע לצפונה של המדינה, לא יכול לדלג על מרחצאות מיוואטן, מקום בו האנרגיה הגיאותרמית של כדור הארץ מתפרצת במלוא הדרה. מרחצאות מיוואטן, הממוקמים כשעה נסיעה מהעיר השנייה גדולה במדינה אקוריירי (Akureyri), מציעים נווה מדבר שליו בתוך הטבע הפראי של צפון אירלנד. מים עשירים בגווני תכלת לצד נוף וולקני שחור וגווני ירוק הופכים את חווית הביקור במרחצאות ליוצאת דופן.

אז בואו נצא לגלות את מרחצאות מיוואטן, המרחצאות הנפלאים בצפון איסלנד שלא מוכרים מספיק למטייל הישראלי:

מתנת המים הגיאותרמיים:

ברגע שתטבלו במים הטבעיים של מרחצאות מיוואטן, תכניסו את גופכם למקדש של בריאות. מי המרחצאות הם מים טבעיים הנובעים מבטן האדמה, שם עקב אנרגיה גיאותרמית מקבלים את עושרם ואת הטמפרטורה שלהם. המים, עשירים במינרלים כמו גופרית וסיליקה, צורן דו חמצני, אשר תכונות הריפוי שלהם נחקרו במשך מאות שנים. טמפרטורת המים החמימים נעה בין 36 ל-40 מעלות צלזיוס, כל חודשי השנה. 

בין אם אתם מחפשים להרגיע שרירים תפוסים לאחר טיול מעייף, או בין אם אתם מחפשים מקום שליו לחוות את סופו של יום מוצלח, המים התרמיים של המרחצאות מציעים חוויית התחדשות מרעננת ומשכרת.

Myvatn Nature Baths
מרחצאות מיוואטן- גן עדן בלב הטבע האיסלנדי

הכי אותנטי שאפשר:

בעוד שהלגונה הכחולה של איסלנד מופיעה ברשימת הטו דו ליסט של כל התיירים במדינת האי, ובולטת בכל חוברות הטיולים, מרחצאות מיוואטן מצליחים לשמור על קסם אותנטי סודי. המרחצאות אינם גדולים כמו מרחצאות הלגונה הכחולה, והמתקנים אינם יוקרתיים כמו מרחצאות הסקיי לגון, אך כאן תוכלו לחוות את קסם המרחצאות בשקט ובשלווה, רחוק מהמוני התיירים. 

האזור עצמו בו שוכנים המרחצאות הוא אחד מהאזורים האותנטיים והמרתקים במדינת האי, שכן הוא נודע בחיי הצפרות המגוונים שבו, בתצורות הלבה המרתקות ובעולם הטבע שרק מחכה להתגלות על ידי המוני התיירים. 

המרחצאות שוכנים לצידו של אגם מיוואטן, אגם יפהפה שנחשב לאחד מהאגמים המגוונים ביותר בעולם מבחינה אקולוגית. 

מרחצאות מיווטאן בחורף:

מרחצאות מיוואטן פועלים לכל אורך חודשי השנה, כאשר בחודשי החורף החוויה הופכת למרהיבה אפילו יותר. המיקום המבודד של המרחצאות, השוכנים הרחק מהאורות של הערים הגדולות והעיירות, מספק נקודת תצפית מצוינת לאחת מתופעות הטבע עוצרות הנשימה: הזוהר הצפוני. במהלך החודשים הקרים, בעיקר חודשי הסתיו והחורף, הזוהר הצפוני מגיע לבקר לעתים קרובות, ומספק מופע ריקודים מנצנץ על פני שמי הלילה. המחזה המרהיב של ריקודי האורות המשתקפים במי המרחצאות הכחולים מזכיר לנו שוב כמה יפה הוא העולם.

אטרקציות ואתרים בסביבת מרחצאות מיואטן:

מרחצאות מיוואטן שוכנים בלב הטבע הפראי של צפון איסלנד, המציע אינספור אפשרויות לבילוי מרהיב. את הביקור במרחצאות מומלץ לעשות אחרי יום טיול באזור, שיכלול את האתרים הבאים:

אגם מיוואטן (Lake Mývatn):

לצידם של מרחצאות מיוואטן שוכן לו אגם מיוואטן, פלא גיאולוגי ואחד האגמים הגדולים במדינה. האגם, שנוצר על ידי התפרצות געשית אדירה לפני למעלה מ-2,000 שנה, ידוע בזכות המגוון הביולוגי יוצא הדופן שלו, ביניהם למעל מ-75 מיני ציפורים וברווזים. המים השלווים של האגם היפה, מזמינים אליהם חובבי טבע רבים שמגיעים מכל רחבי העולם בכדי לחקור את האגם הפסטורלי. בסביבות האגם תוכלו ליהנות ממסלולי טיול רגלי, רכיבה על אופניים, צפייה בציפורים או דייג.

מפל האלים (Goðafoss):

כ-40 דקות נסיעה מאזור מיוואטן נמצא מפל האלים, אחד מהמפלים המפורסמים והמתויירים במדינה. המפל, שנשפך מגובה של 30 מטרים, יוצר מחזה ויזואלי עוצר נשימה. את שמו, קיבל המפל מאירוע מיתולוגי שהתרחש בשנת 1,000 לספירה, אז נהפכה הנצרות לדת הרשמית של איסלנד, והאלילים הושלכו באופן סמלי אל המפל.

שדה הלבה דימבורגיר (Lava field Dimmuborgir):

דימבורגיר, שזוכה לכינוי "טירות אפלות", הוא שדה לבה רחב ידיים הממוקם מזרחית לאגם מיוואטן. בשדה המרהיב תמצאו תצורות מרתקות של סלע געשי, שפוסל בהתפרצות מסיבית לפני אלפי שנים. במקום תוכלו למצוא עמודים מתנשאים, מערות, גשרים ועוד שלל צורות מוזרות, והכל עשוי לבה. שדה הלבה הפסטורלי היווה חלק ניכר בתרבות הפולקלור האירי, ואגדות רבות נכתבו על המקום. אגדה אחת מספרת כי בשדה הלבה מתגוררים טרולים שובבים. בשדה הלבה תוכלו למצוא מגוון מסלולי הליכה מפותלים המזמינים את המבקרים לחקור את הנוף הגעשי ולהרגיש לרגע על הירח.

מכתש ויטי (Víti Crater):

מכתש Víti, הממוקם ליד הר הגעש קראפלה, הוא אגם- מכתש מדהים בגודל של כ-300 מטרים. את שמו קיבל המכתש מהשפה האיסלנדית, שהמילה ויטי משמעותה גיהנום. לאורך מאות שנים סברו הנורדים כי מתחת להרי געש שוכן הגיהנום. למרות שמו, האזור נחשב לאזור יפהפה, כשהאגם הכחול עומד מנגד לנוף הוולקני השחור סביב. 

Mývatn Nature Baths and Góðafoss Waterfall Tour
מפל האלים
Myvatn
מכתש ויטי המרהיב

מרחצאות מיוואטן- מידע חשוב:

מרחצאות מיוואטן ממוקמים באזור הצפון-מזרחי של איסלנד, ליד הכפר Reykjahlíð., כשעה נסיעה מהעיר אקוריירי.

אל המרחצאות ניתן להגיע ברכב מכל רחבי האי, שכן הם ממוקמים בצמוד לכביש הטבעת המקיף את האי. 

חברות טיולים רבות מוציאות סיורים מאורגנים מריקיאוויק ומאקורירי אל אתרי הטבע באזור צפון איסלנד וביניהם המרחצאות. 

שעות הפתיחה: שעות פתיחת המרחצאות משתנות מעונה לעונה ויש לבדוק זאת באתר האינטרנט הרשמי של המרחצאות.

שאלות ותשובות

ניתן לקנות כרטיסים במקום אך מומלץ להזמין כרטיסים מראש, זאת משום שמספר המבקרים באתר מוגבל ולא תרצו למצוא את עצמכם מגיעים לאתר מבלי להיכנס.

כרטיס הכניסה כולל גישה לכלל המתחם ולחדרי הלוקרים והמלתחות.

יש להצטייד בבגדי ים, מגבת וכפכפים. ניתן להשכיר במקום בתשלום.

הכרטיס הינו כרטיס יומי המאפשר רחצה יומית כמה זמן שרק תרצו (כניסה חד פעמית- לא ניתן לצאת ולחזור)

הזמן המומלץ לרחצה מבחינה בריאותית הינו עד 90 דקות. 

כן. ניתן להיכנס בכל גיל למרחצאות. ילדים מתחת לגיל 12 פטורים מתשלום.

ביקור במרחצאות הטבעיים של מיוואטן הוא אינו רק טבילה במים גיאותרמיים חמימים, אלא טבילה בליבה של איסלנד, המציעה מפלט שליו מופלא עבור הרפתקנים, חובבי בריאות ומי שביניהם. מרחצאות מיווטאן מציגים בפני מבקריהם את קסמה של מדינת האש והקרח, ומהווים בילוי מופלא של מספר שעות בצפון המדינה הבתולי. 

לחזור למשהו ספציפי?